Ian 14 2009

Avioane noi pentru armata romana

Published by under Hobby and tagged:

Fortele armate romane se doteaza cu sapte avioane de ultima generatie
pentru parasutarea militarilor de la mare altitudine, sprijin aerian al
operatiunilor la sol si transport al tehnicii de lupta. Pina la
sfirsitul anului, primul avion de tip spartan ar putea intra in dotarea
armatei romane. Acesta este un avion militar de transport de talie
medie, cu doua motoare, care poate decola si ateriza pe distante de
numai citeva sute de metri, ca sa evite tirul inamic, pe iarba, pe
teren milos, pe pietris sau pe nisip. Aeronava, care poate fi folosita
astfel pentru interventii rapide in zone periculoase, are in dotare si
sisteme defensive de ultima generatie: partea inferioara a fuselajului
este blindata pentru a opri eventualele gloante trase de la sol.
‘);
 La fel este si cabina pilotilor. In cazul in care un glont penetreaza
rezervorul, un sistem de protectie introduce un gaz special pentru a
impiedica o eventuala explozie. Optional, aparatul poate fi dotat cu un
sistem de deviere a rachetelor trase spre el. Daca unul dintre motoare
sufera defectiuni , Spartan poate zbura fara acesta. "Nu e o situatie
normala si nu e recomandabila, dar, in caz de urgenta, avionul poate sa
functioneze cu un singur motor", spune directorul de comunicare al
companiei Alenia Aeronautica, Valerio Bonelli. Tehnic, avionul poate
urca in aceasta situatie pina la plafonul maxim de 4.420 de metri. In
stare normala, el poate urca pina la 9.144 m. Avionul e utilizat pentru
transportul personalului, al tehnicii de lupta si al materialelor,
pentru debarcarea fortelor pentru operatii speciale prin parasutare de
la mare altitudine, pentru sprijin aerian logistic al fortelor din
teatru, pentru recuperarea fortelor din zonele ostile, pentru asistenta
umanitara si pentru evacuarea medicala. Avioanele Spartan le vor
inlocui pe cele tip AN-24 si AN-26 utilizate pentru distante relativ
mici. Potrivit Statului Major al Fortelor Aeriene (SMFA), flota va fi
modernizata, pentru ca aeronavele AN-24/26 au o serie de dezavantaje:
fiind foarte vechi, acestea ar trebui sa iasa din uz intre 2006 si
2009, costurile de operare sint tot mai mari, iar piesele de schimb
lipsesc, intrucit acest tip de aeronava nu se mai fabrica. Avionul nu
poate fi identificat de alte platforme NATO; sistemele de comunicatii
nu sint nici ele compatibile cu NATO, consumul de combustibil este prea
mare, iar nivelul de zgomot este peste limitele admise. Armata romana
ar dori sa foloseasca complementar viitorul avion scurt/mediu curier
(C27J Spartan) si actualul C-130 Hercules (lung/mediu curier). Potrivit
cerintelor operationale, avioanele de transport militar trebuie sa
asigure o reactie rapida, tactic si operativ, un timp redus de
incarcare/descarcare, o capacitate mare de supravietuire in mediul
ostil, posibilitatea de a opera pe o pista scurta (1.500-1.800 m) sau
in lipsa mijloacelor de radionavigatie la sol, sa aiba sisteme de
comunicatii si navigatie compatibile cu standardele internationale/NATO.
Ultimele detalii ale contractului se negociaza inca, pentru a se
stabili pretul final si echipamentele ce vor fi amplasate pe aeronava.
"Speram sa facem un anunt oficial in legatura cu aceasta operatiune, la
sfirsitul saptaminii, la Expomil, in Bucuresti", a declarat directorul
de comunicare de la Alenia Aeronautica, Valerio Bonelli. "Daca romanii
vor aceleasi echipamente ca si armata italiana, aeronava poate fi
livrata foarte rapid. In cazul in care vor cere dotari suplimentare, ar
putea dura aproximativ un an."
 
Sursa :   http://www.cotidianul.ro/avioane_noi_pentru_armata_romana-34169.html

Share on FacebookShare on Facebook

Share and Enjoy:

No responses yet




Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply

(insereaza codul din stanga)

Weblog

Toate drepturile rezervate Weblog.ro

X